اخبار و مقالات

ساختار کفش های ایمنی

ساختار کفش های ایمنی

ساختار کفش های ایمنی متفاوت از کفش های معمولی می باشد . با پوشیدن کفش ایمنی که به صورت اصولی و استاندارد تولید شده است می توان از پا در مقابل خطرات جانبی محافظت کرد . ساختار کفش های ایمنی از پنج قسمت تشکیل شده است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت .

ساختار کفش های ایمنی

کفش‌ های ایمنی در اوایل قرن بیستم برای جبران خسارت کارگران طراحی و تولید شد . اصولا کفش‌ های ایمنی ‌نسبت به کفش هایی که در طول روز استفاده می کنیم از وزن بیشتری برخوردار هستند ، از طرفی دارای جنسی مناسب و مقاوم هستند که از پا در مقابل خطرات جانبی احتمالی محافظت می‌ کند . ساختار کفش های ایمنی با کفش های معمولی تفاوت دارد عمدتا برای تولید کفش‌ های ایمنی از چرم استفاده می شود چرا که نوعی ماده طبیعی می‌ باشد و ماندگاری بسیار بالایی دارد . در تولید کفش ایمنی به پنج مورد باید توجه نمایید .

اولین مورد شامل محفظه نگهدارنده انگشتان پا است که وظیفه محافظت از انگشت را دارد و معمولا جنس آن پلاستیک و کامپوزیت یا آلومینیوم آن می باشد . مورد دوم روکش کفش ‌ها می ‌باشد که در بیشتر موارد روکش ‌هایی صاف و براق هستند ، این روکش‌ ها قابلیت عبور هوا را دارند و باعث می ‌شوند پوشیدن آن‌ ها پا را اذیت نکند . جنس روکش کفش ‌های ایمنی از چرم می‌ باشد که دلیل بر با دوام بودن آن‌ ها است . مورد سوم که باید به آن توجه کرد رویه داخلی کفش می‌ باشد که باید قابلیت عبور هوا را داشته باشد و به‌ خوبی رطوبت را جذب ‌کند . در تولید کفش‌ های ایمنی جنس رویه را از موادی مثل پشم یا چرم انتخاب می کنند تا مقاومتر شوند .

چهارمین مورد از ساختار کفش های ایمنی کفی آن هاست . و به گونه‌ های مختلفی آن را طراحی می‌ کنند و می توانند محافظت های لازم را انجام می ‌دهند . کفی کفش‌ های ایمنی مانند رویه‌ داخلی آن‌ ها از متریالی مثل پشم یا چرم ساخته می‌ شود ، چرا که بسیار بادوام هستند و علاوه‌ بر جذب رطوبت به‌ سرعت خشک می‌ شوند . مورد پنجم ساختار کفش ایمنی رویه خارجی کفش می باشد که در آن از موادی مثل لاستیک ، پلی اورتان یاد تی پی یو استفاده می شود که هر کدام از آن ‌ها کاربرد خاصی در کفش ‌های ایمنی دارند .

ساختار کفش های ایمنی چیست؟

ساختار کفش های ایمنی

کاربردهای کفش ایمنی

کفش ‌های ایمنی با توجه به این‌ که ساختار مقاومی دارند برای کارهای پرخطر از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار می ‌باشند مخصوصا اگر در محیط ‌هایی کار می‌ کنید که باید بر روی اشیاء نوک‌ تیز قرار بگیرید . کفش ایمنی به ‌راحتی می‌ توانند از پای شما در برابر خطرات احتمالی جلوگیری کنند، به عنوان مثال اگر دارید از دستگاه‌ هایی مثل اره برقی ، سنگ فرز و … استفاده می کنید باید استفاده از کفش های ایمنی را جدی بگیرید . از طرفی کسی که با برق ‌کار می‌ کند در صورتی که کفش ایمنی بپوشد این کفش از ورود الکتریسیته به بدن فرد جلوگیری می کند . حفره ‌های زیادی که در زیره کفش وجود دارد باعث جلوگیری از لغزش و سقوط می شود . اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر زیره کفش را با توجه به محیطی که در آن کار می ‌کنید انتخاب نمایید به راحتی می توانید جلوی اتفاقات زیادی را بگیرید.

از دسته ‌های دیگر کفش ایمنی می‌ توان کفش ایمنی با زیره لاستیکی را نام برد که به‌ عنوان مقاوم ‌ترین نوع کفش ایمنی معرفی می ‌شوند . این ساختار کفش های ایمنی آن ها را برای محیط ‌های کاملا اسیدی و با حرارت بالا مناسب کرده است . این نوع از کفش ‌ها معمولا وزن زیادی دارند و تا ۲۷ درجه سانتیگراد حرارت را تحمل می‌ کنند . کفش ایمنی ضد آب برای افرادی که در مشاغلی مثل حفر چاه‌ های آب ، لوله‌ کشی فاضلاب ، تأسیسات و … مشغول به فعالیت هستند ، بسیار مناسب می ‌باشد . این نوع از کفش ‌ها به ‌هیچ ‌وجه اجازه ورود آب به داخل کفش را نمی‌ دهند و عایق خوبی به شمار می روند . یکی از ویژگی‌ های مهمی که انواع کفش‌ های ایمنی باید داشته باشند ؛ مقاومت بالا در برابر ضربه است . این ویژگی‌ به کفش‌ ایمنی ضد آب ، پوتین نظامی و سایر انواع کفش‌ های ایمنی این امکان را می‌ دهد که برابر هر گونه آسیب سخت مانند افتادن سنگ و یا ابزارهای سنگین محیط کار مقاوم باشند .

سخن پایانی

ما با ساختار کفش های ایمنی و مزایای مختلف استفاده از انواع آن ها آشنا شدیم و فهمیدیم که برای تولید کفش‌ ایمنی باید استاندارد های ویژه‌ای در نظر گرفته شود و اگر کفش ایمنی آن استاندارد ها را نداشته باشد فردی که آن را می پوشد در فرآیند کاری دچار مشکل خواهد شد . انواع کفش های ایمنی در مجموعه کفش پای آرا تولید می شود که می توانید برای خرید آن اقدام نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *