اخبار و مقالات

کفش ایمنی ضد لغزش

کفش ایمنی ضد لغزش

کفش ایمنی ضد لغزش به کفش‌ هایی گفته می‌ شود که ایمنی بالایی دارند . این کفش‌ ها برای کاهش خطرات و تهدیدات موجود در محل کار یا محل‌ های پرخطر طراحی شده‌ اند. با استفاده از کفش‌ های ضد لغزش می‌ توان احتمال سر خوردن و افتادن را کاهش داد و باعث حفظ تعادل بهتر شد . جنس این کفش‌ ها معمولا از متریالی مانند چرم ، کامپوزیت ، فولاد و آلومینیوم می باشد که از سر خوردن و لغزیدن فرد جلوگیری می‌ کند .

کفش ایمنی ضد لغزش

لیز خوردن روی زمین اتفاقی است که احتمال رخ دادنش برای هر کسی وجود دارد . موارد متعددی مانند خیس بودن زمین در فصل های سرد سال ، یخ زدن زمین یا مسطح بودن سطوح سرامیکی احتمال سر خوردن افراد را بیشتر می‌ کند . هم چنین در برخی از مشاغل لازم است که از کفش‌ ضد لغزش استفاده شود . پوشیدن کفش ایمنی ضد لغزش در این گونه مشاغل به حفظ تعادل کارکنان کمک می کند . در صورتی که شما جرو کارگران یک مجموعه باشید که در یک محیط کاری با شرایط سخت کار می‌ کنید ؛ یا در یک محل حادثه‌ خیز فعالیت دارید ؛ بهتر است با استفاده از ملزومات ایمنی مانند کفش‌ های ضد لغزش و کفش ایمنی عایق برق احتمال خطر را تا حد امکان کاهش دهید . کفش ایمنی ضد لغزش اصولا یکی از انواع کفش‌ های ایمنی هستند که برای جلوگیری از لغزش و سقوط در مکان‌ های خیس طراحی شده‌ اند . این کفش‌ ها به خصوص در مکان‌ های کاری ؛ مانند کارخانه‌ ها، معادن ، ساختمان‌ های بلند و سایر مکان‌ های حادثه‌ خیز استفاده می‌ شوند . کفش‌ های ضد لغزش به کمک متریالی مانند برخی از انواع خاص پلاستیک ، کفی‌ های غیر لغزنده ، الیاف نرم و خنک‌ کننده و غیره ایمنی و ثبات بیشتری دارند و احتمال سر خوردن آن‌ ها بسیار کمتر است . برخی از این کفش‌ ها هم چنین از ویژگی‌ هایی مانند ضد ضربه بودن ، ضد برش بودن و ضد حرارت بودن برخوردار هستند .

نکات طراحی کفش‌ برای محیط لغزنده

از خصوصیات مهم کفش ایمنی و کلیه کفش هایی که برای محل های کار تولید می شوند و در محیط های لغزنده به کار برده می شود و یا محیط هایی که با اسید های و روغن ها کار می کنند ، لغزنده نبودن و مقاومت آن ها در این گونه محیط ها می باشد . اگر کفش ایمنی ضد لغزش کفی های مناسب و جنس مرغوب و خوب نداشته باشد نمی‌ تواند برای کار در محیط های کاری مناسب باشد . بنابراین کفی کفش هایی که در برابر محیط های لغزنده مقاوم می باشد ، باید مناسب با این خصوصیت باشند . برای تهیه یک کفش ایمنی مناسب باید خطر ها ارزیابی شوند مثلا محیط از لحاظ لغزش و سقوط اشیای تیز بررسی شود و کفش های ایمنی مناسب برای آن محیط فراهم گردد تا امنیت جان کارکنان را فراهم آورد . صدماتی که به پا وارد می شود بسیار ناتوان کننده می باشند و گاها باعث از کار افتادن افراد می شود . برای کاهش خطرات ناشی از افتادن و لغزش در کفش ایمنی ضد لغزش ، گاها از نوارهای ضد لغزش در آن ها استفاده می‌ کنند .

کفش ایمنی ضد لغزش چیست ؟

کفش ایمنی ایرانا چاپی زیره دودانسیته، کفش های ایمنی کفشی است که برای محافظت از پاها در مقابل خطرات و آسیب‌ های مختلف طراحی شده است. انواع کفش ایمنی ایرانا چاپی زیره دودانسیته معمولاً در صنایع سنگین، ساخت و ساز، معدن، حمل و نقل، آشپزی و برخی از حرفه‌ های دیگر استفاده می‌شود که خطرات جسمی، شیمیایی یا حرارتی وجود دارد.

مزایای استفاده از کفش‌ های ضد لغزش

از مزایای استفاده از این کفش‌ ها این است که باعث می‌ شوند کارگران در محیط‌ های کاری ایمنی بیشتری داشته باشند و صدمات و خسارات کمتری ببینند . کفش‌ های ضد لغزش معمولا پایه‌ های مقاومی دارند . این کفش‌ ها باعث می‌ شوند که کارگران بتوانند روی سطوح مختلف با تعادل بیشتری حرکت کنند . از دیگر مزایای استفاده از کفش‌ های ضد لغزش این است که باعث کاهش خستگی پا می‌ شود . این کفش‌ ها معمولا طراحی ویژه‌ ای دارند که فشار را از روی پای افراد برداشته و میزان خستگی در طول روز را کاهش می‌ دهند . هم چنین استفاده از این کفش‌ ها به بالا بردن سلامت پای افراد هم کمک می‌ کند . با پوشیدن کفش ایمنی ضد لغزش می‌ توانید میزان بهره‌ وری و کارایی خود را افزایش دهید . کفش‌ های ضد لغزش به خاطر متریال خاصی که در آن‌ ها به کار رفته است و نوع طراحی که دارند ؛ قابلیت ضد لغزش پیدا کرده‌ اند . مهم‌ ترین دلایلی که باعث ضد لغزش بودن کفش‌ ها می‌ شود ؛ عبارت‌ اند از : کفی کفش‌ ها همواره دارای عاج‌ های انعطاف‌ پذیر است که در پستی و بلندی‌ های زمین فرو رفته و به ثابت ماندن کفش در جای خود کمک می‌ کنند . کفی کفش ایمنی ضد لغزش دارای شیار های باز است تا آب و روغن و سایر مایعات از بین این شیار ها عبور کرده و از کفش تخلیه شوند . هم چنین وجود این شیار ها به ثابت ماندن کفش‌ ها روی زمین کمک می‌ کند. در صورتی‌ که کفش ساق بلندی داشته باشد و مچ پای شما را بپوشاند ؛ پا ساختار ثابت‌ تری به خود گرفته و امکان سر خوردن و لغزش کمتر می‌ شود .

ویژگی‌ کفش‌ های ضد لغزش

کفش‌ های ضد لغزش از متریالی مانند پلاستیک ساخته شده‌ اند. لاستیک مانند یک مانع در برابر لغزش عمل می‌ کند . طراحی عاج‌ های کفش طوری است که ایمنی آن را در برابر سطوح لغزنده افزایش می‌ دهند . این عاج‌ ها معمولا از اشکال هندسی تشکیل شده‌ اند . وجود لبه‌ های بیشتر در جهت عرض باعث می‌ شود که مقاومت کفش در برابر سقوط بیشتر باشد . زیره‌ ی کفش ایمنی ضد لغزش باید کاملا روی زمین قرار بگیرند و ارتباط کامل با زمین داشته باشند . هم چنین این کفش‌ ها در کفی خود باید دارای کانال‌ های بازی باشند که روغن یا آب از کفی خارج شود به‌ این‌ ترتیب کفش از اصطکاک کافی برای عدم لغزش برخوردار است . برای کفش‌ های ایمنی ضد لغزش عاج‌ هایی با ارتفاع کم طراحی می‌ شود . این عاج‌ ها تماس بیشتری با سطح دارند . از خصوصیات مهم کفش ایمنی و کلیه کفش هایی که برای محل های کار تولید می شوند و در محیط های لغزنده به کار برده می شود و یا محیط هایی که با اسید های و روغن ها کار می کنند ، لغزنده نبودن و مقاومت آن ها در این گونه محیط ها می باشد . کفش ایمنی ضد لغزش اگر از کفی های مناسب و جنس مرغوب و خوب تهیه نشود نمی‌ توانند مناسب برای کار در محیط های کار باشد بنابراین کفی کفش هایی که در برابر محیط های لغزنده مقاوم می باشد ، باید مناسب با این خصوصیت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *