اخبار و مقالات

همه چیز در مورد کفش مناسب مردانه

کفش مردانه مناسب

همه چیز درباره کفش مردانه

هنگامی که قصد خرید کفش مردانه را دارید، باید قابلیت های کفش مناسب مردانه را به یاد داشته باشید. انتخاب کفش مناسب مردانه موجب می‌ گردد تا پاهای شما در آسایش باشند. و اینطوری خود شما هم حس بهتری خواهید داشت. همنطور که میدانید پا، قلب دوم انسان است. شما چقدر به سلامت قلب دوم حود توجه می‌ کنید؟ با پای آرا همراه باشید تا اصلی ترین نکاتی را با هم بررسی نماییم که برای انتخاب کفش مردانه باید در نظر داشته باشید.

اصلی ترین قابلیت های یک کفش خوب مردانه

اندازه کفش

کفش مناسب بایستی دقیقا اندازه پای شما باشد. نه خیلی تنگ که در زمان راه رفتن اذیت کند و نه خیلی گشاد که تعادلتان را به هم بزند. با یک کفش با اندازه مناسب باید به آسانی تحرک داشته باشید و به صورتی نوک پا و کفش اندازه باشند، که به پایتان فشاری وارد ننمایند.

مقاومت کفش، محافظ سرما و گرما

ضخامت کفش بسته به فصلی که از آن استفاده می‌ نمایید بایستی به گونه‌ ای باشد که تا حد امکان از پاهای شما در سرما و گرما محافظت نماید. از طرفی زیر کفش بایستی مقداری عاج داشته باشد تا از سر خوردن شما جلوگیری نماید. ضمن اینکه کفش بایستی از پای شما به خوبی مراقبت نماید. به صورتی که اگر پایتان روی جسم تیزی قرار گرفت، مطمئن باشید که کفش از پای شما محافظت می‌ نماید.
یک کفش نازک و شل، حتی اگر راحت و سبک هم باشد، به آسانی می‌ تواند به پایتان آسیب بزند. به ویژه در خیابان‌ که هر قدمی که برمیدارید، پایتان روی یک میخ، سنگ یا چاله‌ ای فرو می‌ رود. در ضمن مطمئن باشید که کفی کفش به قدری محکم می باشد که حتی پس از مدت‌ ها استفاده بتواند از پاهای شما در مقابل اجسام بیرونی محافظت نماید.

به دوخت کفش دقت کنید

یک کفش با کیفیت و ماندگار، به جای چسب کاری در بخش لبه‌ هایش به خوبی دوخته شده و همین عامل کیفیتی برای خیلی از کفش‌ ها می باشد. به این ترتیب مطمئن هستید که در باران و گل و شرایط گوناگون، به راحتی لبه‌ های چسب از هم جدا نشده و چسبش باز نمی‌ شود.
کفش مردانه مناسب

جنس کفش، چرمی یا چوبی؟!

جنس کفشتان نباید به صورتی خشک باشد که انگار پایتان در چوب است. کفش بایستی به صورتی باشد که تهویه مناسب را داشته باشد تا از تعریق بی‌ رویه پا جلوگیری نماید. کفش‌ های چرمی به دلیل ساختاری که دارند، اغلب گزینه بهتری هستند. به ویژه برای شما اقایان شیک پوش که احتمالا ساعات زیادی را با آن سپری می‌ نمایید.

انعطاف کفش، نرم و راحت

کفش بایستی راحت باشد. شما قرار است ساعات زیادی را با آن سپری کنید. در ضمن در صورت استفاده از کفشی که انعطاف کافی را نداشته باشد به مرور حتی نحوه راه رفتنتان هم ممکن است تغییر نماید. احتمالا در این صورت بایستی منتظر تاول و میخچه در کف پاهای مردانه‌ شما باشید.

کفی داخل کفش، جا باز می‌ کند!

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که کفشی را انتخاب کردید که تنگ یا گشاد بوده و فروشنده قصد داشته با انداختن یا برداشتن کفی، آن را برای پاهای شما اندازه نماید. این را به دلیل داشته باشید که هر کفی مناسب شما نیست. کفی کفش می‌ تواند از فشار وارد به کمر و پا جلوگیری نماید. ضمن اینکه با خاصیت ارتجاعی خود بایستی فشارهایی که به پاهایتان وارد می‌ گردد، کنترل نماید.

نکاتی که در انتخاب کفش مردانه باید به آن‌ ها توجه داشته باشید

با هم قابلیت های یک کفش مناسب را برای اقایان بررسی نمودیم. در ادامه، این را به یاد داشته باشید که در زمان خرید کفش مردانه این موارد را در نظر بگیرید. بهتر است به منظور اینکه تحت تاثیر تبلیغات فروشنده قرار نگیرید، پیش از هر چیز خودتان یک اطلاعات کلی و جامع در مورد کفش‌ ها و آناتومی‌ آن داشته باشید. ضمن اینکه تکلیف را روشن نمایید، قصدتان از خرید کفش ست کردن آن با فلان لباس است یا سلامتی و راحتی پاهای شما؟ اگر به سلامتتان اهمیت می‌ دهید پس بهتر است سراغ کفش‌ هایی بروید که در رویه، زیره و آستر درونی کفش به خوبی کار شده باشد.

بهتر است در زمان خرید کفش جوراب مناسبی پوشیده باشید تا سایز کفش تحت تاثیر ضخامت جوراب قرار نگیرد. فارغ از مد و فشن، کفشی را انتخاب نمایید که به پاهایتان بیاید و با آن حس خوبی داشته باشید. چند قدمی با آن در مغازه راه بروید و ببینید که آیا واقعا این کفش می‌ تواند همگام لحظه‌ هایتان باشد یا خیر، علاوه بر این در نظر گرفتن موارد زیر نیز می‌ تواند شما را در خرید کفش راهنمایی نماید.

عصر و غروب برای خرید کفش بیرون بروید

این گزینه را نادیده نگیرید. زیرا خیلی تأثیر گذار می باشد. به این دلیل که در طول روز به علت نشست یا ایستادن پا ورم می‌ نماید و با سایز اصلی خود فرق دارد. در ضمن بهترین زمان چک کردن سایز پا بعد از ظهر است.

سایز کفش‌ های مختلف را در نظر بگیرید

این را به یاد داشته باشید که سایز کفش در برندهای گوناگون متفاوت است. حتی کفش رسمی با کفش کتانی نیز ممکن است در سایزهای بسیاری به پای شما بخورد. در نتیجه این را در نظر داشته باشید که کفشی که با سایز پای چهل خریداری می‌ نمایید در برند و نوع دیگر ممکن است تغییر سایز داشته باشد.

کفش مناسب قدتان انتخاب کنید

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که خطای بینایی می‌ تواند موجب شود شما قد بلند یا کوتاه‌ تر از آن چه که هستید به نظر برسید، در حقیقت کفش و شلواری که انتخاب می‌ نمایید میتواند موجب این خطای دید شود. برای مثال اگر قد بلندی دارید که نمی‌ خواهید بیشتر از آن بلندتر به نظر برسید، می‌ توانید رنگ‌ کفش را متضاد با شلوارتان انتخاب کنید. در صورتی که می‌ خواهید بلندتر به نظر برسید پس به فکر یک کفش هم رنگ شلوارتان باشید.

کفش مردانه مناسب

محل کار را در نظر بگیرید

شما به عنوان یک آقای جذاب و جنتلمن بیش از آن چه که تصورش را بکنید، توسط کفش‌ هایتان قضاوت می‌ شوید. در نیتجه اگر می‌ خواهید همیشه و همه جا از استایل و شخصیت جذابتان به خوبی یاد نمایند، بهترین کفش‌ را برای محل کارتان انتخاب نمایید. این کفش بایستی علاوه بر زیبایی و شیک بودن، راحت و بادوام باشد و پایتان را اذیت نکند. پس در این مورد صرفه جویی را کنار گذاشته و برای خودتان بهترین کفش را انتخاب کنید. کفش چرم یا جیر دوام بالاتری دارد. اگر قد متوسطی دارید میتوانید از کفشهای لژدار استفاده کنید. البته مراقب باشید که کفشی را انتخاب کنید که در هنگام راه رفتن، صدای کفشتان آن هم در محل کار، برای بقیه همکارانتان آزار دهنده نباشد. بوت مردانه میتواند جلوه رسمی‌ تری به استایلتان دهد، همینطور اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید، میتوانید کفش آکسفورد را امتحان کنید.

تفاوت کفش رسمی و مجلسی را در نظر بگیرید

یک کفش مردانه مجلسی جنس متفاوتی دارد. اغلب اوقات چرم یا ورنی است و معمولا به رنگ مشکی یا قهوه‌ای براق است. ولی یک کفش رسمی مردانه از جنس چرم جیر با طرح و دوخت ساده‌ تری می باشد که می‌ توانید آن را با کت و شلوار یا حتی با ساعت و کمربندتان ست نمایید. یک استایل خوب برای شما که به رنگ و مدل کفشتان هم اهمیت می‌ دهید، استفاده از کمربندهای هم جنس و هم رنگ کفش میباشد.

مواد سازنده کفش را بررسی کنید

شما به آسانی می‌ توانید با برانداز کردن کفش، از قسمت بالای کفش، رویه، زیره کفی، زبانه و هر سوراخ و بند کفش، به کیفیت آن پی ببرید. در نتیجه عجله نکنید، به خوبی تمام جزئیات کفش را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید جنس مناسبی را انتخاب نکردید. کفش شل و ول، جنس بادوامی ندارد و احتمالا بعد از مدت کوتاهی پایتان را اذیت کرده و از قیافه بیفتد.

جمع‌ بندی در مورد کفش مردانه

این نکته را به یاد داشته باشید که خرید کفش مناسب نوعی سرمایه گذاری برای سلامت پاهای شما است. در حالتی که استایل رسمی دارید، در محل کار بهتر است از کفش‌ های چرم جیر یا معمولی استفاده کنید و کفش‌های ورنی یا چرم اصل را برای مجالس بگذارید. به طور کلی این ویژگی‌ها را برای داشتن یک کفش مناسب در نظر داشته باشید، نه تنها برای خودتان، بلکه برای هر کس دیگری هم که خواستید کفش بخرید، با دید باز این کار را انجام دهید:
  • یک کفش خوب معمولا از بخش مچ پا، به گونه‌ای طراحی شده تا کامل قسمت مچ را بپوشاند تا از پیچ خوردن آن جلوگیری نماید.
  • کفی میانی کفش میان کفی داخلی کفش و کفی زیره کفش بایستی وجود داشته باشد تا از ضرب و فشارهای شدید به پا جلوگیری نماید.
  • پنجه کفش باید به گونه‌ای باشد تا از انگشتتان به خوبی مراقبت نموده و بتوانید آزادانه انگشتانتان را در آن تکان دهید.
  • انعطاف پذیری کفش بایستی پایتان را برای راه رفتن و دویدن آزاد بگذارید. شما قرار است ساعت‌ ها با آن سر نمایید.
  • یک کفش با پاشنه حدود دو سانتی گزینه بهتری نسبت به کفش‌ های تخت بدون پاشنه است.
  • یک کفی مناسب و طبی نیز میتواند پاهایتان را نوازش نماید و با حفظ قوس طبیعی پاها، از خستگی آن ممانعت به عمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *